Bartiméus Fonds vraagt aandacht voor audiodescriptie
AD staat voor audiodescriptie en de campagne laat zien wát dat is en hoe belangrijk het is voor mensen die niet of slecht zien om door middel van audiodescriptie mee te kunnen kijken naar een serie op tv, of de nieuwste James Bond in de bioscoop.
De campagne begint op maandag 20 december met een gezamenlijk startschot door alle betrokken partners. Op social media en in radiospots brengt de campagne het aanbod AD onder de aandacht. Ervaringsdeskundigen vertellen wat AD voor hen betekent en er is een AD-quiz met verrassende AD-fragmenten. Centraal staat de vernieuwde website allesoveraudiodescriptie.nl met het laatste campagnenieuws, praktische informatie over AD en het complete aanbod.
Bekendheid én gebruik van AD vergroten
De campagne ‘Ik kijk mee met AD’ is een initiatief van het Bartiméus Fonds en wordt samen gevoerd met samenwerkingspartners en vrijwel alle AD-aanbieders. Joeke van der Mei, directeur van het Bartiméus Fonds: ‘Uit onderzoek weten we dat een grote groep mensen met een visuele beperking nog niet bekend is met audiodescriptie. Of niet weet hoe ze AD kunnen gebruiken. Met deze campagne laten we zien wat AD kan betekenen voor mensen die slechtziend of blind zijn. Probeer het en ervaar wat het je biedt.’
Populaire programma’s
Hoewel de campagne nog van start moet gaan werd op 7 december al wel vast bekend dat Boer zoekt vrouw, Flikken Maastricht en Wie is de Mol? het komende seizoen in ieder geval weer audiodescriptie krijgen.